(خمینی و حکومت):
منظور از حکومت اسلامی این نیست که رهبران مذهبی خود حکومت را اداره کنند. (مصاحبه با خبرنگار رادیو تلویزیون فرانسه/۲۳ شهریور۱۳۵۷/نجف)
علما خود حکومت نخواهند کرد. آنان ناظر و هادی مجریان امور می باشند. (خبرگزاری رویتر/۴آبان۱۳۵۷/پاریس)
من هیچ سِمت دولتی را نخواهم پذیرفت (گفت و گو با خبرنگاران/۱۲آبان۱۳۵۷/پاریس)
نه میل و رغبت من و نه سنِ من و نه موقعیت من اجازه نمی دهد که شخصاً نقشی در حکومت جدید به عهده بگیرم. (مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس/۱۶آبان۱۳۵۷/پاریس)
من بنا ندارم که خودم یا اشخاصی که حالا در پیش من هستند از روحانیون، جانشین رژیم بشوند.
(گفت و گو با خبرنگاران/دی۱۳۵۷/پاریس)
روحانی نباید به کاری غیر از روحانیت یعنی بسط توحید و تقوی و پخش و تعلیم قوانین آسمانی و تهذیب اخلاق بپردازد (کشف الاسرار/ص۲۰۸)
*و اما پس از پیروزی انقلاب:
می گویند که روحانیت(روحانیون) باید بروند سراغ کار خودشان و ملت را بگذارند و سیاست را بگذارند برای ما. شما در این ۵۰ سال هیچ غلطی نکردید. شما را من می شناسم. نمی خواهم اسمتان را ببرم. سر جایتان بنشینید. آدم بشوید! (سخنرانی درجمع فارغ التحصیلان دانشکده افسری/روزنامه جمهوری اسلامی/۲۶آبان۱۳۵۹)
این را بدانید که تنها روحانیت می تواند در این مملکت کارها را از پیش ببرد. فکر نکنید که بخواهید کنار بگذارید روحانیت را. (دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی/۶خرداد۱۳۶۰/جماران)
برای همه که نه! اما میلیون ها نفر را خانه دار کرد!
خانه های یک متر در دو متر!
گورستان ها چه زود آباد شدند...
خمینی به قول خود وفا کرد.

آیت الله لاهوتی : در زمان طاغوت، سینمای قم به دستور سید احمد خمینی منفجر شد.
گول تبلیعات بی اساس را نخوری. اسلام و حکومت اسلامی برای شما احترام زیاد قائل است و با شما به بهترین وجه رفتار می کند و حتماً بدانید که حال همه طبقات در حکومت اسلامی مثل زمان حکومت طاغوت نیست که در آن همه را از هستی ساقط نمود.
از خداوند تعالی پیروزی مسلمین و ملت مظلوم را خواهانم.
امام خمینی: مارکسیستها در ابراز عقیده آزاد هستند.





نظرات
ان الله مع الصابرین
فعلا بهترین گزینست