پارس دیلی نیوز- علی رغم اعلام قبلی بازپرسی دادسرای انقلاب تبریز در مورد تامین وثیقه ۶۰ میلیون تومانی برای انتقال نوید خانجانی به تهران، قرار وثیقه وی بعد ازظهر دوشنبه ۱۳ شهریور، به میزان یکصد و ده میلیون تومان افزایش یافته و نهایتا نوید به همراه ۳ تن از فعالینِ بازداشت شده به تهران منتقل شدند.
وی که چندی پیش، در حالی که برای کمک به زلزله زدگان منطقه سرند در استان آذربایجان شتافته و به همراه تنی چند از دیگر فعالان مدنی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، روزهای اخیر در مرکز حفاظت اطلاعات ناجای تبریز مورد ضرب و شتم و حتاکی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفته بود.
فعالین بازداشتی در تماس هایی که در بعد از ظهر دوشنبه با اعضای خانواده خود داشتند اعلام کرده اند که همگی توسط بازجویان واجا مورد بازجویی قرار گرفته اند و از جمله نوید خانجانی در یکی از اتاق های بازجویی تحت فشار شدید نیروهای وزارت اطلاعات قرار داشته است. همچنین در مراجعه روز دوشنبه اعضای خانواده نوید، نخست قرار وثیقه به میزان شصت میلیون تومان به وکیل و خانواده وی اعلام شد، اما ساعاتی بعد این قرار به میزان یکصد و ده میلیون تومان افزایش یافت.
بازپرسی دادسرای انقلاب تبریز همچنین به خانواده نوید گفته بود که با ارائه این میزان وثیقه نوید آزاد نخواهد شد. بلکه به تهران و زندان اوین منتقل می شود.بعد از ظهر همان روز وکیل و خانواده ایشان جهت ارائه وثیقه به دادسرا رفتند. اما در نهایت ناباوری بازپرسی به آنان اعلام کرد که نوید به همراه ۳ تن از زندانیان دیگر به تهران منتقل شده است.
وکیل وی، خانم شیما قوشه نسبت به این تصمیم دادسرای انقلاب اعتراض کرده و این مساله را بیان داشته است که علی رغم انتقال نوید به تهران، بازپرسی تبریز نباید مبلغ وثیقه را دریافت می کرد.
قابل ذکر است که نوید خانجانی، فعال حقوق بشر و مؤسس جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی است که پیش از این در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم و چندی بعد با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده بود.با توجه به رخدادهای اخیر به نظر می رسد واجا مصمم است تا دایره اتهامات و فشار بر نوید را افزایش دهد.
وی که چندی پیش، در حالی که برای کمک به زلزله زدگان منطقه سرند در استان آذربایجان شتافته و به همراه تنی چند از دیگر فعالان مدنی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، روزهای اخیر در مرکز حفاظت اطلاعات ناجای تبریز مورد ضرب و شتم و حتاکی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفته بود.
فعالین بازداشتی در تماس هایی که در بعد از ظهر دوشنبه با اعضای خانواده خود داشتند اعلام کرده اند که همگی توسط بازجویان واجا مورد بازجویی قرار گرفته اند و از جمله نوید خانجانی در یکی از اتاق های بازجویی تحت فشار شدید نیروهای وزارت اطلاعات قرار داشته است. همچنین در مراجعه روز دوشنبه اعضای خانواده نوید، نخست قرار وثیقه به میزان شصت میلیون تومان به وکیل و خانواده وی اعلام شد، اما ساعاتی بعد این قرار به میزان یکصد و ده میلیون تومان افزایش یافت.
بازپرسی دادسرای انقلاب تبریز همچنین به خانواده نوید گفته بود که با ارائه این میزان وثیقه نوید آزاد نخواهد شد. بلکه به تهران و زندان اوین منتقل می شود.بعد از ظهر همان روز وکیل و خانواده ایشان جهت ارائه وثیقه به دادسرا رفتند. اما در نهایت ناباوری بازپرسی به آنان اعلام کرد که نوید به همراه ۳ تن از زندانیان دیگر به تهران منتقل شده است.
وکیل وی، خانم شیما قوشه نسبت به این تصمیم دادسرای انقلاب اعتراض کرده و این مساله را بیان داشته است که علی رغم انتقال نوید به تهران، بازپرسی تبریز نباید مبلغ وثیقه را دریافت می کرد.
قابل ذکر است که نوید خانجانی، فعال حقوق بشر و مؤسس جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی است که پیش از این در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم و چندی بعد با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده بود.با توجه به رخدادهای اخیر به نظر می رسد واجا مصمم است تا دایره اتهامات و فشار بر نوید را افزایش دهد.
نظرات