چرا اخیرا برخی ایرانی ها فکر می کنند مردم هند با غیرتند یا شجاع؟!
چندین سال است که آمار تجاوز در این کشور بالاست! بر اساس آمار رسمی، در هر ۱۸ ثانیه یک دختر در این کشور مورد تجاوز قرار گرفته و می شود! در تمام این سال ها آنقدر نسبت به این مهم بی اعتنا بوده اند که توحش در این اقدام به آخرین حد خود رسیده است.
حال بعد از عمری یکی از این موارد رسانه ای شده و صدای زن ها هم در آمده است! اما از طرفی دیگر به جای حل مشکل؛ می خواهند صورت مسئله را با درخواست اعدام کردن برای چند متجاوز اخیر، پاک کنند!
این شجاعت نیست! این حماقت است! با اعدام این چند نفر هیچ یک از مشکلات حل نخواهد شد!
باید به اشکال دیگری، تا ریشه کن شدن این جنایت، فرهنگ سازی شود.
بسیارند کسانی که مورد تجاوز قرار می گیرند ولی از رسانه ها دور می مانند. بایستی اساسی تر با این مسائل برخورد کرد.
اعدام متجاوزین راه چاره نیست. تمام متجاوزین را نمی توان شناسایی و پیدا کرد و هر تحت تجاوز قرار گرفته ای را نمی توان یافت!
سارا شمس

نظرات