روزنامه نگاران– احمد عسگری روزنامه نگار، فعال دانشجویی و از دانشجویان دانشگاه تهران مرکز بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران روزنامه نگاران، احمد عسگری فعال دانشجویی و از دانشجویان رشته روابط بین الملل دانشکده علوم سیاسی تهران مرکز، روز سه شنبه ۲۳ دیماه ۹۳ حدود ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه ی عصر، در منزل شخصی اش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.
مامورین امنیتی پس از دستگیری، این فعال دانشجویی را برای اجرای حکم ۵ ساله اش به زندان اوین منتقل کرده اند.
احمد عسگری طی تماسی تلفنی با مادرش، متذکر شده که به اعتصاب غذا دست خواهد زد و اگر پاسخی نگیرد، اقدام به خودکشی خواهد کرد.
گفتنی است، احمد عسگری که در روزنامه های کارون، مردم سالاری، اعتماد و بسیاری از رسانه های مجازی فعالیت کرده و دو بار سابقه بازداشت در سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲ را دارد.
قابل ذکر است، احمد عسگری در طول دو ماه بازداشت خود در سال ۱۳۹۲، از نخستین روز در اعتصاب غذا به سر برده و پس از تلاش مامورین زندان برای شکستن اعتصاب غذای وی، از طریق شکستن لامپ سلول خود، ۲ بار رگ خود را می زند، که در نتیجه به بهداری زندان اوین منتقل می گردد. احمد عسگری پس از به هوش آمدن در بهداری زندان، دستان خود را با طنابی بسته به تخت می بیند و با تقلای زیاد برای رهانیدن دستانش، موجب به پاره شدن بخیه ها و خونریزی دوباره می شود که در نهایت مسئولین بهداری به وی داروی بیهوشی تزریق می کنند.
با انتشار خبر زندانی شدن احمد عسگری در سطح وسیع و فشار سازمان های حقوق بشری بین المللی از جمله سازمان عفو بین الملل و درخواست مستقیم احمد شهید، گزارشگر ویژه ی حقوق بشر ایران در سازمان ملل؛ برای آزادی عسگری از سوی مسئولین حکومتی ایران؛ این روزنامه نگار، با قرار وثیقه ی ۱۰۰ میلیون تومانی و به طور موقت آزاده شده بود.
احمد عسگری هم اکنون در اندرزگاه ۸، سالن ۱۰ زندان اوین و در خطر جانی و شکنجه به سر می برد.
نگرانی از وضعیت احمد عسگری، روزنامه نگار زندانی
احمد عسگری روزنامه نگار، فعال دانشجویی و از دانشجویان دانشگاه تهران مرکز همچنان در زندان اوین به سر می برد.
این روزنامه نگار که در ادامه ی دستگیری اش در ۳۰ خردادماه ۹۲ و آزادی موقتش با قرار وثیقه ی ۱۰۰ میلیون تومانی در شهریور همان سال، در انتظار صدور حکم نهایی دادگاه به سر می برد، در تاریخ ۲۳ دیماه ۹۳ و در سکوت خبری کامل بازداشت شده و هم اکنون در اندرزگاه ۸ ، سالن ۱۰ زندان اوین، محبوس است.
گفتنی است، احمد عسگری برای مراجعه به اجرای احکام اوین در تاریخ ۲۱ تیرماه فراخوانده شده بود، اما تقریبا از اوایل مردادماه تا اول مهرماه در شهرهای مختلف ایران، پنهانی در حال گریز بود. نهایتا در تاریخ ۴ آذرماه، قاضی نیازی، اعاده دادرسی پرونده وی را رد کرده و حکم ۵ سال بازداشت عسگری تایید و صادر شد.
نیروهای امنیتی وی را پس از مراجعه به منزل شخصی اش غافلگیرانه بازداشت کرده و برای اجرای حکم حبسِ ۵ ساله اش، به زندان اوین منتقل کرده اند.
قابل ذکر است، این روزنامه نگار برای رهایی از شکنجه ی مسئولین زندان در آخرین بازداشت خود، اقدام به اعتصاب غذا و خودکشی کرده بود.
این زندانی در آخرین تماسی که با مادر خود داشته، تاکید کرده که در اعتصاب غذا به سر می برد و اگر آزاد نشود، بار دیگر دست به خودکشی خواهد زد.
بنا به اطلاع گزارشگران روزنامه نگاران، احمد عسگری فعال دانشجویی و از دانشجویان رشته روابط بین الملل دانشکده علوم سیاسی تهران مرکز، روز سه شنبه ۲۳ دیماه ۹۳ حدود ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه ی عصر، در منزل شخصی اش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.
مامورین امنیتی پس از دستگیری، این فعال دانشجویی را برای اجرای حکم ۵ ساله اش به زندان اوین منتقل کرده اند.
احمد عسگری طی تماسی تلفنی با مادرش، متذکر شده که به اعتصاب غذا دست خواهد زد و اگر پاسخی نگیرد، اقدام به خودکشی خواهد کرد.
گفتنی است، احمد عسگری که در روزنامه های کارون، مردم سالاری، اعتماد و بسیاری از رسانه های مجازی فعالیت کرده و دو بار سابقه بازداشت در سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲ را دارد.
قابل ذکر است، احمد عسگری در طول دو ماه بازداشت خود در سال ۱۳۹۲، از نخستین روز در اعتصاب غذا به سر برده و پس از تلاش مامورین زندان برای شکستن اعتصاب غذای وی، از طریق شکستن لامپ سلول خود، ۲ بار رگ خود را می زند، که در نتیجه به بهداری زندان اوین منتقل می گردد. احمد عسگری پس از به هوش آمدن در بهداری زندان، دستان خود را با طنابی بسته به تخت می بیند و با تقلای زیاد برای رهانیدن دستانش، موجب به پاره شدن بخیه ها و خونریزی دوباره می شود که در نهایت مسئولین بهداری به وی داروی بیهوشی تزریق می کنند.
با انتشار خبر زندانی شدن احمد عسگری در سطح وسیع و فشار سازمان های حقوق بشری بین المللی از جمله سازمان عفو بین الملل و درخواست مستقیم احمد شهید، گزارشگر ویژه ی حقوق بشر ایران در سازمان ملل؛ برای آزادی عسگری از سوی مسئولین حکومتی ایران؛ این روزنامه نگار، با قرار وثیقه ی ۱۰۰ میلیون تومانی و به طور موقت آزاده شده بود.
احمد عسگری هم اکنون در اندرزگاه ۸، سالن ۱۰ زندان اوین و در خطر جانی و شکنجه به سر می برد.
نگرانی از وضعیت احمد عسگری، روزنامه نگار زندانی
احمد عسگری روزنامه نگار، فعال دانشجویی و از دانشجویان دانشگاه تهران مرکز همچنان در زندان اوین به سر می برد.
این روزنامه نگار که در ادامه ی دستگیری اش در ۳۰ خردادماه ۹۲ و آزادی موقتش با قرار وثیقه ی ۱۰۰ میلیون تومانی در شهریور همان سال، در انتظار صدور حکم نهایی دادگاه به سر می برد، در تاریخ ۲۳ دیماه ۹۳ و در سکوت خبری کامل بازداشت شده و هم اکنون در اندرزگاه ۸ ، سالن ۱۰ زندان اوین، محبوس است.
گفتنی است، احمد عسگری برای مراجعه به اجرای احکام اوین در تاریخ ۲۱ تیرماه فراخوانده شده بود، اما تقریبا از اوایل مردادماه تا اول مهرماه در شهرهای مختلف ایران، پنهانی در حال گریز بود. نهایتا در تاریخ ۴ آذرماه، قاضی نیازی، اعاده دادرسی پرونده وی را رد کرده و حکم ۵ سال بازداشت عسگری تایید و صادر شد.
نیروهای امنیتی وی را پس از مراجعه به منزل شخصی اش غافلگیرانه بازداشت کرده و برای اجرای حکم حبسِ ۵ ساله اش، به زندان اوین منتقل کرده اند.
قابل ذکر است، این روزنامه نگار برای رهایی از شکنجه ی مسئولین زندان در آخرین بازداشت خود، اقدام به اعتصاب غذا و خودکشی کرده بود.
این زندانی در آخرین تماسی که با مادر خود داشته، تاکید کرده که در اعتصاب غذا به سر می برد و اگر آزاد نشود، بار دیگر دست به خودکشی خواهد زد.
نظرات