قسمتی از سریال کهن را که بختیاری ها ادعا میکنند در آن به ایشان توهین شده، چندبار تماشا کردم! ولی هیچ توهینی به ایشان در آن نیافتم!! (به غیر از ترویج گفتار چاله میدانی توسط صدا و سیما) حتی به نظر می رسد که قهرمان فیلم یک بختیاری باشد!!!!
در عجبم از مردمی که اگر بگویند بالای چشمتان ابروست، زمین و زمان را به هم میبافند تا بگویند؛ خب که چی؟! بالای چشممان ابروست! ؛ ولی اگر مالشان را غصب کنند، تاریخشان را نابود، مردمشان را قتل عام و به مال و زندگیشان تجاوز، کوچکترین اعتراضی ازشان دیده نمی شود!
تاکیدِ هرچه بیشتر بر قومیت گرایی، برابر با کاهش میزان اتحاد ملی می باشد و این امر، درست در امروزِ ایران قابل مشاهده است... . چراکه خویش وُ خُرد اندیشی، از بارزترین نکات این اندیشه ناقص است.
ــــ ای کاش قتل زندانیان سیاسی نیز محکوم بود!
ــــ ای کاش تجاوز به مال و جان ایرانیان نیز محکوم بود!
ــــ ای کاش تحقیر و رذالت ۳۵ ساله ی حکام اسلامی نیز محکوم بود!
ــــ ای کاش اختلاس، ترور، گشت ارشاد، سرکوب و اسارت ما همگان، نیز محکوم بود!
ــــ ای کاش استفاده از آن پرچمِ اسلامی و آغشته به خون هزاران انسان بیگناه محکوم بود... !
ــــ ای کاش ... !
در عجبم از مردمی که اگر بگویند بالای چشمتان ابروست، زمین و زمان را به هم میبافند تا بگویند؛ خب که چی؟! بالای چشممان ابروست! ؛ ولی اگر مالشان را غصب کنند، تاریخشان را نابود، مردمشان را قتل عام و به مال و زندگیشان تجاوز، کوچکترین اعتراضی ازشان دیده نمی شود!
تاکیدِ هرچه بیشتر بر قومیت گرایی، برابر با کاهش میزان اتحاد ملی می باشد و این امر، درست در امروزِ ایران قابل مشاهده است... . چراکه خویش وُ خُرد اندیشی، از بارزترین نکات این اندیشه ناقص است.
ــــ ای کاش قتل زندانیان سیاسی نیز محکوم بود!
ــــ ای کاش تجاوز به مال و جان ایرانیان نیز محکوم بود!
ــــ ای کاش تحقیر و رذالت ۳۵ ساله ی حکام اسلامی نیز محکوم بود!
ــــ ای کاش اختلاس، ترور، گشت ارشاد، سرکوب و اسارت ما همگان، نیز محکوم بود!
ــــ ای کاش استفاده از آن پرچمِ اسلامی و آغشته به خون هزاران انسان بیگناه محکوم بود... !
ــــ ای کاش ... !

نظرات